ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΥΔΡΟΜΕΤΡΗΤΩΝ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΝΕΟΥΣ

Post Date: 09/03/2021

Η Δ.Ε.Υ.Α.ΤΗ.Λ., προσπαθώντας να είναι έτοιμη για την υποβολή προτάσεων σε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα, έχει καταφέρει να ενταχθούν και ήδη εκτελούνται έργα αντικατάστασης δικτύων ύδρευσης, νέα δίκτυα αποχέτευσης, καθώς και η αναβάθμιση του Βιολογικού Καθαρισμού της Κερατέας. Ταυτόχρονα έχει επιτύχει την ένταξη των κάτωθι έργων, που αφορούν τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των δικτύων ύδρευσης:

Α. Tης τοποθέτησης συστήματος Τηλεμετρίας, και

Β. Της αντικατάστασης 15.000 υδρομέτρων στους οικισμούς του Δήμου Λαυρεωτικής.

Με την εφαρμογή των συστημάτων τα οφέλη θα είναι πολλαπλά, όπως ενδεικτικά:

  • Θα υπάρχει η δυνατότητα, μέσω εφαρμογής, να παρακολουθούν οι πολίτες τις καταναλώσεις, τους λογαριασμούς και όλα τα συμβάντα που αφορούν το υδρόμετρo τους.
  • Θα τιμολογείται πλέον το σύνολο των κυβικών που καταναλώνονται μιας και μέσω του έργου της τηλεμετρίας θα γίνονται άμεσα αντιληπτές οι διαρροές, και επίσης τα νέα υδρόμετρα, μετρούν με μεγάλη ακρίβεια.
  • Όλοι οι πολίτες θα είναι ισότιμοι και εφόσον θα ελαχιστοποιηθούν οι διαρροές- και οι πραγματικές και οι πλασματικές- που η ΔΕΥΑΤΗΛ ούτως ή άλλως πληρώνει στην ΕΥΔΑΠ, θα μπορούμε να αναπροσαρμόσουμε την τιμολογιακή πολιτική εις όφελος των καταναλωτών.

Θα θέλαμε επίσης να σας ενημερώσουμε, ότι όπως συμβαίνει κατά την εκτέλεση κάθε νέου έργου, υπάρχει μια μεταβατική περίοδος προσαρμογής.

Μια περίοδος όχλησης των πολιτών, λόγω των εκτελούμενων εργασιών στους δρόμους, λόγω των διακοπών υδροδότησης, ακόμα και λόγω του χρόνου και της πληροφόρησης που χρειάζονται, προκειμένου να κατανοήσουν τις νέες τεχνολογίες και τα οφέλη που θα επιφέρει η αλλαγή στην καθημερινότητά τους.

Μια περίοδος προσαρμογής όμως και για τα ηλεκτρονικά συστήματα και για το προσωπικό της ΔΕΥΑΤΗΛ.

Γι’ αυτό το λόγο, θα θέλαμε να σας εξηγήσουμε αναλυτικά τι έχει συμβεί με τους λογαριασμούς που αφορούν την περιοχή του Πανόρμου και που εργαζόμαστε πάνω στο πληροφοριακό μας σύστημα και σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία της προμήθειας των 15.000 υδρομέτρων, ώστε να μην προκύψει και σε άλλες περιοχές, όπου πραγματοποιείται τμηματικά η αντικατάσταση των υδρομέτρων.

Στην περιοχή ‘Πάνορμος’, η έκδοση λογαριασμών είναι τετραμηνιαία. Η θερινή περίοδος ήταν 05.05.2020-05.09.2020 και η αμέσως επόμενη 05.09.2020-05.01.2021. Οι αλλαγές των 850 παλαιών υδρομετρητών ξεκίνησαν να γίνονται αρχές Αυγούστου και ολοκληρώθηκαν τέλος Αυγούστου. Κατά την αλλαγή των παλαιών υδρομετρητών μετρήθηκαν οι καταναλώσεις που είχαν καταγραφεί. Και αυτό συνέβη, γιατί ήταν τεχνικά αδύνατον να αλλαχθούν ταυτόχρονα 850 υδρόμετρα στις 5 Σεπτεμβρίου, οπότε και η αλλαγή να συνέπεφτε με την ημέρα της καταμέτρησης. Και έτσι οι λογαριασμοί τετραμήνου αφορούσαν κατανάλωση τριών έως τεσσάρων μηνών.

Αντίστοιχα η επόμενη μέτρηση, της περιόδου 05.09.2020-05.01.2021, που αφορούσε αποκλειστικά τα καινούρια πλέον υδρόμετρα, εμπεριέχει και κάποιες καταναλώσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα στον Αύγουστο (το μέγιστο έως ένα μήνα).

Δηλαδή στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, για τη διάρκεια του 8μήνου, οι πολίτες πλήρωσαν ακριβώς το ίδιο ποσό, αλλά το πλήρωσαν δυσανάλογα.

Παρατηρήθηκε, ότι πολλοί πολίτες είδαν ιδιαίτερα ‘φουσκωμένο’ τον λογαριασμό τους και θεώρησαν ότι τα νέα υδρόμετρα γράφουν λάθος κατανάλωση, αλλά στην ουσία το πρόβλημα έχει προκύψει, λόγω της προσαρμογής στο νέο σύστημα καταμέτρησης. Και σαφώς οι επόμενοι λογαριασμοί είναι αυτοί που θα αποδείξουν ότι δεν τίθεται σύστημα υπερβολικών καταναλώσεων.

Και όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα η όποια αύξηση στην κατανάλωση θα οφείλεται στην ορθή καταμέτρηση και όχι σε αστοχία των υδρομέτρων.

Σε κάθε περίπτωση όμως, με αίσθημα ευθύνης και επιθυμώντας να υπάρχει σχέση απόλυτης συνεργασίας και εμπιστοσύνης ανάμεσα στην επιχείρηση και τους πολίτες, θα θέλαμε να παρακαλέσουμε, όποιος πολίτης έχει αμφιβολία ή θέλει να εξεταστεί η περίπτωσή του και να επιλυθεί κάποια τυχόν αδικία, να αποστέλλει email στο info@deyalavreotikis.gr ή μήνυμα στη σελίδα της ΔΕΥΑΤΗΛ στο facebook  ή να κλείσει τηλεφωνικό ραντεβού στο 22920 26570, προκειμένου να προγραμματιστεί να εξυπηρετηθεί από υπάλληλο.

Τέλος θα θέλαμε να διευκρινίσουμε:

  1. Ότι είναι στη διάθεση των πολιτών και φωτογραφίες με τις ενδείξεις, τόσο των παλαιών, όσο και των νέων υδρομέτρων, καθώς και τα ίδια τα παλαιά υδρόμετρα, τα οποία φυλάσσονται σε χώρο της επιχείρησης.
  2. Παρόλο που τα νέα υδρόμετρα είναι υπερσύγχρονα και χρησιμοποιούνται ήδη χωρίς προβλήματα σε πολλές περιοχές, προκειμένου να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για την ορθότητα των ενδείξεων, έχουν σταλεί σε ανεξάρτητο πιστοποιημένο εργαστήριο παλαιά και νέα υδρόμετρα για έλεγχο της λειτουργίας τους και αναμένουμε τα αποτελέσματα.

Από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της ΔΕΥΑΤΗΛ